UNA COSA MOLT GRAN EN UNA DE MOLT PETITA

diumenge, 6 de febrer del 2011

Asexual Rodin

...la pluja
com si arc del cel de diapositives

Hakan Sürsal


Afirma que l’amor cobert de la neu del temps es queda, ressec, com les deixalles de la pasta de dents als llavis i, tanmateix, no pot suportar l’olor de sutze al sexe facilitari de la ciutat de les roses de plàstic…

BESSÓ, Pere Aigües turques, 2010

Rodin és l'autor de l'estàtua "El pensador", raó per la qual se li escau l'adjectiu "asexual". La "pluja/ com si arc del cel de les diapositives" seria la caiguda de gotes que fan veure de manera diferent l'ambient, una mica com el veuria l'escultor. El poema parla tan aviat de la perdurabilitat de l'amor sota la neu, com que no "pot suportar l'olor de sutze al sexe", imatge d'allò brut en les relacions físiques, sobretot les fàcils, les falses com les roses de plàstic. O sigui, que no deixa de ser romàntic tot negant el cos.

1 comentari:

Joana ha dit...

Helena, aquest no l'havia vist. Em sembla que ja el vaig llegir al blog del Pere i li vaig deixar un comentari allí, però no estic segura!!!
El teu comentari em sembla genial!!!