UNA COSA MOLT GRAN EN UNA DE MOLT PETITA

dijous, 18 d’abril del 2013

La gent amaga el seu amor


¿Qui diu que jo he cercat aquesta llunyania,
i que em plau viure lluny de tu?
Ma vesta encara flaira d'espígol que em vas dur,
ta lletra encara servo vora el cor, nit i dia.

Al volt de la cintura porto un doble cinyell,
i somnio que ens lliga als cors, tota la vida.
¿No saps que tots amaguen el seu amor més bell,
com una flor gentil que no pot ser collida?

Wu-Ti
Traducció de Marià Manent
dins 23 roses per Sant Jordi
a cura de Jaume Subirana

La veu poètica es distanciaria del "t'estimo com a somni" de Pessoa. Si viu lluny de l'altra no és per gust. Els seus vestits, en una metonímia, "ma vesta", el que seria l'exterior, i l'interior, el seu cor, conserven la flaire de la seva escriptura, en aquest cas una sinestèsia. Porta un doble cinyell, el físic i el moral. Però aquest mateix cinyell doble els lligaria a tots dos "tota la vida". El final és un contrapunt. Oscar Wilde deia que "la bellesa i la saviesa estimen els adoradors secrets". És per això que aquesta flor que "no pot ser collida" és la de l'"amor més bell". Malgrat el que ha dit al principi, acostuma a ser així. L'amor contingut, l'amor de lluny és bellíssim.

7 comentaris:

artur ha dit...

És un poema molt bell !
M'encanten els seus dos últims versos,"¿No saps que tots amaguen el seu amor més bell, com una flor gentil que no pot ser collida?"
Tot un tresor, un amor així....

Glo.Bos.blog ha dit...

Un poema bellíssim.
Gracies per compartir-lo i per la teva explicació, sempre encertada.

Helena Bonals ha dit...

Gràcies, Glòria. És bell i original el poema.

Unknown ha dit...

Els dos últims versos son els millors! Bellíssims! I una explicació encertada. M'encanta

Bon cap de setmana!!

Helena Bonals ha dit...

Artur,
estic d'acord amb que els dos últims versos, els millors. Un tresor, sí, aquest amor, però no pas per tothom.

Helena Bonals ha dit...

Leviathan,
et dic el mateix que a l'Artur.

Jo.Ca Pat ha dit...

Preciosa poesia per a Sant Jordi!
SALUTACIONS
http://humanidadesyalgomas.blogspot.com.es/