UNA COSA MOLT GRAN EN UNA DE MOLT PETITA

diumenge, 21 d’octubre de 2012

A cremadent

Gratant la pell,
emmudeix el teu nom.
S'ofega el crit.  

NAVARRO, Joana dins el bloc Descabdellant versos  

A correcuita, a cremadent, per la passió que guia la veu  poètica, se n'adona que "gratant la pell", anant més enllà de la superfície del poema, el nom de l'altra persona, el senyal de la nostra ànima més extern, s'ofega, i amb ell el crit que l'acompanya. És curiós que els poetes no acostumin a incloure els noms d'aquells a qui es refereixen, la poesia, en fer-se abstracta, els oblida. Un poema que no pot dir més coses en tan poques paraules. 

10 comentaris:

Descabdellant Versos ha dit...

Molt agrïda pel teu comentari, Helena. Li has vist moltes més coses de les que d'entrada intentava expressar.

M'agrad molt la teua manera de traure-li suc als versos. Ja saps allò que et vaig dir de la taronja, oi? Ni la polpa ni l'escorça, sempre, el suc!!!

B7s

El porquet ha dit...

Potser és la forma més senzilla o més poruga, segons es miri, d'abocar totes les sensacions en uns versos i unes paraules.

Glo.Bos.blog ha dit...

Helena, sempre em sorprens, tens un do!

Jordi Dorca ha dit...

Senyal de l'ànima!
El poema i els comentaris són excel·lents. Bon senyal.

Helena Bonals ha dit...

Descabdellant versos,
és molt ben trobat això del suc, és idea teva?

El porquet,
les coses més senzilles són les més extraordinàries, diuen.

Glòria,
més que do, són les ganes!

Jordi,
alguna cosa així deia Kundera, escriptor de capçalera meu com tu i la Joana.

Descabdellant Versos ha dit...

Ho vaig llegir al llibre de relats de Juan Carlos Fernández León.

El que vaig ressenyar: "De sotanos i azoteas", que tu em vas dir que t'agradaria llegir sols pel títol.

Helena quina honor compartir capçalera amb Kundera!!!

Helena Bonals ha dit...

I compartir capçalera amb el Jordi no és un honor?

Descabdellant Versos ha dit...

També, helena també!!!

Jordi Dorca ha dit...

Després del que han dit l'Helena Kundera i la Milan Navarro, ja no em cal dir res més ni esborrar res.

Helena Bonals ha dit...

Milena Kundera, es podria dir també!